reklama

Najkomplikovanejšia a jedna z najdôležitejších

Niekedy sa smejeme, niekedy plačeme. Ale aj smiech, aj slzy vždy pominú. Inokedy máme zmiešané pocity a nevieme, čo si máme myslieť. Občas váhame a robíme veci, ktoré nakoniec ľutujeme. Nie sme dokonalí. Strašné klišé. Robíme chyby - kto nie? Ešte väčšie...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

V poslednej dobe sa zamýšľam nad tým, ako sa v jednej sekunde dokáže úplne skvelá radostná nálada len tak zmeniť na presný opak. Vlastne nehľadám konkrétny dôvod či príčinu. Viem to úplne presne. Stačí jedno slovo. Jedna veta. Nálada. Tón hlasu. A hlavne je dôležité, kto to povie. Celý čas sa na niečo teším, v niečo dúfam, mám radosť, vymýšľam zamilované prekvapenia, dávam si záležať na maličkostiach, venujem druhým čas na úkor iných nemenej dôležitejších ľudí... a výsledok? To, čo odjakživa nemám rada - váhanie, naťahovanie, otáľanie, nekonečné rozhodovanie. Presne to mi v stotine sekundy dokáže ukradnúť úsmev a pohodu dňa. Ale ja som v tej chvíli hrdá. Vravím si, že veď to nič. To prejde. Na poslednú chvíľu sa to zmení, stačí len vydržať. A tak zatínam zuby, možno to beriem na priľahkú váhu. Ale má to jeden háčik. Som strašne úprimný človek, ktorý v sebe nedokáže dlho dusiť to, čo mu lezie na nervy alebo mu nedá spávať. Aj keď si uvedomujem, že dôsledky môžu byť všelijaké, nakoniec aj tak vyjdem s pravdou von. Na rovinu (aj keď so slzami v očiach... dobre, niekedy možno naozaj rumázgam) poviem ľuďom to, čo mi leží na srdci i na jazyku. Ale len tým, na ktorých mi záleží. Tým, ktorí často váhajú a pridlho sa rozhodujú. Nerozmýšľajú tak ako ja, nedochádza im to, čo je podľa mňa očividné. Ale aj tak ma ľúbia. A tu sa dostávam k ďalšiemu klišé - láska bolí. Asi tuším prečo. Pretože nie sme kópie, ktoré všetko vnímajú a vidia rovnako. (Chvalabohu!) Našťastie máme jazyk, ktorý nám môže poslúžiť na to, aby sme si veci vyjasnili priamo a na rovinu. Aj keď sa tie nepodarené slzy tisnú do očí, aj keď sa nám ten jazyk ťažko rozväzuje, aj keď sa nám trasie hlas, aj keď tušíme, že to asi nedopadne dobre. Aj tak som presvedčená, že medziľudská komunikácia je nielen najkomplikovanejšou vecou na svete, ale aj jednou z najdôležitejších. A v konečnom dôsledku som rada, že v sebe nič pridlho nedusím. Inak by sa to mohlo skončiť naozaj zle...

Lenka Loncová

Lenka Loncová

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Učiteľka, ktorá miluje hory, cestovanie a bicykel. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu